Hummus

Zdrowy, sycący, pożywny – taki właśnie jest hummus. Jego smak nie ma sobie równych, gdyż jest delikatny i zarazem taki wyrazisty. Mój przepis na pastę z ciecierzycy wzbogaciałam dodając kawałek świeżego imbiru, nadający jednocześnie nutkę świeżości i niesamowity aromat.

Sposób przygotowania

Moczymy ciecierzycę na noc z łyżeczką sody oczyszczonej. Rano płuczemy, przekładamy do garnka, zalewamy dużą ilością wody i gotujemy ok. 45min. Imbir ścieramy na tarce o małych oczkach, czosnek przeciskamy przez praskę. Ugotowaną ciecierzycę dokładnie płuczemy i studzimy. Blendujemy wszystkie składniki: imbir, czosnek, sok z cytryny, sól, pieprz, oliwę i pastę sezamową. Dolewamy wody, aż masa będzie gładka i aksamitna.

Składniki

1 szkl. ciecierzycy
kawałek świeżego imbiru
3 łyżki soku z cytryny
2 łyżki tahini (pasta sezamowa)
1 ząbek czosnku
woda
sól
1 łyżka oliwy z oliwek


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *